Programmatisk annonsering med Trygg Media

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering er revolusjonerende for markedsføringen. Begrepet programmatisk annonsering (også kjent som programmatic advertising og programmatic buying) omfatter en rekke teknologier som automatiserer kjøp, plassering og optimalisering av annonser basert på predefinerte variabler.

 

Hvorfor velge programmatisk annonsering? 

Det er en effektiv flate for merkevarebygging og økt kjennskap, som gir annonsøren mulighet til å treffe sine potensielle og eksisterende kunder på en kostnadseffektiv måte. Metoden er utvilsomt en utfordrer til de kostbare og tradisjonelle kanalene som eksempelvis TV, radio og print.

 

Muligheter med programmatisk annonsering

Annonseringsmetoden åpner for at bannerannonser, videoannonser, utendørs skjermer (digitale) mm. kan kjøpes gjennom et auksjonssystem som utfolder seg i millisekunder før en webside lastes av en bruker.

 

Fordeler med programmatisk annonsering

1. Kjøpt i sanntid

Programmatiske annonser kjøpes i hovedsak med real-time bidding (RTB). RTB er en auksjonsbasert fremgangsmåte for programmatisk annonsering, der digitale annonser blir kjøpt og solgt i sanntid.

2. Bedre målretting og mer kostnadseffektivt

Programmatisk annonsering gir deg blant annet muligheten til å effektivisere mediekjøp, forbedre målrettingen, bruke egne datasett, øke kostnadseffektiviteten, og ha full kontroll på visningsfrekvensen på tvers av nettverk og plasseringer. Man kan med andre ord nå definerte grupperinger av sine potensielle kunder med et budskap som er skreddersydd for den spesifikke gruppen.

3. Stor rekkevidde

Gjennom såkalte private deals med de største mediehusene i Norge og utlandet, kan man gjøre programmatiske kjøp på tilnærmet alle nettsteder etter eget ønske, avgrenset av geografisk nedslagsfelt, foretrukket målgruppe og budsjett. Det gir alle annonsører, uavhengig av bedriftens størrelse, muligheten til å kjøpe gode annonseplasseringer på store nettsteder som blant annet VG, finn.no, Aftenposten, Dagbladet og TV2.

4. Analyse, effektmåling og optimalisering

I løpet av en kampanje analyseres resultatene, og man identifiserer hvilke mottakere som ha den responsen man ønsker på de programmatiske annonsene. Dataen som samles inn blir evaluert og benyttet som lærdom før en ny programmatisk kampanje skal gjennomføres i fremtiden.

 

Hvorfor velge oss?

Våre leveranser innen bannerannonsering består nå nesten utelukkende av programmatisk annonsering ettersom våre analyser viser at programmatisk annonsering er mer kostnadseffektivt og virkningsfullt enn direktekjøp av plasseringer hos mediehusene. Vi i Trygg Media benytter Adform som plattform for gjennomføring av programmatisk annonsering. Trygg Media er per dags dato ett av to mediebyrå i Norge med Adform Premium Partner-status. Statusen gis på bakgrunn av Adforms eget sertifiseringsprogram, og konstaterer at Trygg Media innehar avansert kompetanse og forståelse for programmatiske kjøp og bruk av Adforms annonseringsplattform.

 

Tore Rund.png

Tore Skaugen

Vil du vite mer om programmatisk annonsering?

Kontakt vår ekspert på programmatisk annonsering

 

Les også om: 

Blogg: Dette må du vite om programmatisk annonsering

Kontakt oss
Telefon: 47 83 20 20 
E-post: post@tryggmedia.no

Trondheim
Ingvald Ystgaards veg 3A
7047 Trondheim

Oslo
Thunes Vei 2
0274 Oslo

Drammen
Nedre Storgate 37
3015 Drammen

All rights reserved. Copyright 2018