HubSpot header2.PNG

HubSpot

HubSpot er et salgs-og markedsføringsverktøy som automatiserer markedsføring og salg basert på Inbound Marketing- metoden.

Hva er HubSpot?

Verktøyet gir oss muligheten til å tiltrekke oss kunder ved å skape relevant og personalisert innhold. Ved bruk av HubSpot kan man for eksempel effektivisere utsending av epost, forenkle oppsett av landingssider, utføre søkemotoroptimalisering, holde orden på analyse og statistikk samt publisere og overvåke innlegg på sosiale medier. 

Inbound Marketing

Inbound Marketing handler om få potensielle kunder til å komme til deg istedenfor å «presse» produktene eller tjenestene dine på personer som ikke vil ha dem, eller ikke er klar for å kjøpe riktig enda. Det finnes flere elementer for å tiltrekke potensielle kunder:

  • Nettside
  • Blogg
  • Video
  • Calls-to-Action
  • Nyhetsbrev
  • E-post
  • Landingssider
  • Organisering av leads
  • Marketing Automation
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Sosiale Medier

Hva er Inbound Marketing?

Inbound Marketing handler om å skape et godt, relevant innhold som kundene selv oppsøker på din nettside som gjør at de blir nysgjerrige og selv ønsker å skape en relasjon med ditt selskap. Dette kan man få til ved å få oversikt over dine “drømmekunder” ved å kjenne til hva de er opptatt av, hvordan deres kjøpsreise er, og ved å gi dem riktig innhold til riktig sted i kjøpstrakten.
Forenklet innebærer inbound marketing at vi som kjøpere ønsker å undersøke produkter og tjenester på egne premisser. Vi forventer at vi kan Google oss frem til informasjonen vi har behov for, evaluere de ulike tilgjengelige løsningene og velge den riktige leverandøren uten å måtte gå gjennom en selger.

 

Hubspot.jpg

Tiltrekke:

Gjøre fremmede til besøkende
Konvertere: Gjøre besøkende til leads
Selge: Gjøre leads til kunder
Begeistre: Gjøre kunder til ambassadører

HubSpot setter alt dette i system

Tenk deg at de som leser innlegg på bloggen din får tilbud om å laste ned ytterligere innhold om temaet mot å gi deg sin e-postadresse som motytelse, og dermed bli et lead for deg.
Tenk deg videre at du får informasjon om hvilke av disse personene som besøker bloggen din videre, og hvilke som besøker nettstedet ditt, og hvilket innhold de er interessert i. HubSpot kan gjøre alt dette for deg (og mye mer).
Du kan få HubSpot helt automatisk til å gi deg beskjed hver gang noen har vist så stor interesse at det vil være fornuftig av deg å kontakte ham/henne personlig.

Hvem passer HubSpot for? 

Vi pleier å si at HubSpot og Inbound Marketing-metoden passer for bedrifter som har lengre salgsprosesser. Altså er dette en investering som kan være smart dersom du har produkter eller tjenester som krever lengre beslutningsprosesser hvor potensielle kunder trenger å pleies før et kundeforhold oppstår. 

Dersom din bedrift ikke passer seg for hele Inbound Marketing-metoden, kan innholsdmarkedsføring være et bedre alternativ. 

Hvorfor bruke oss? 

Trygg Media er selvfølgelig sertifisert HubSpot Partner, og er en av få bedrifter i verden som innehar alle HubSpot sine sertifiseringer. Med designere, utviklere og markedsfører i samme bedrift får du også færre kontaktpersoner å forholde deg til ved å få en dedikert rådigver som fungerer som prosjektleder. 

hubspot-certified-logo.png

 

Ravn Thor Bredal

Kan HubSpot passe for din bedrift?

Kontakt Ravn for å høre mer om hvordan HubSpot kan effektivisere din markedsføring og salg. 

 

 

 

Les også om:

Søkemotorannonsering

Søkemotoroptimalisering

Blogg: Hvilke kanaler skal jeg velge?

Blogg: Hva er søkemotoroptimalisering (SEO)?

Blogg: Hvorfor blogging er viktig for SEO

 

Kontakt oss
Telefon: 47 83 20 20 
E-post: post@tryggmedia.no

Trondheim
Ingvald Ystgaards veg 3A
7047 Trondheim

Oslo
Thunes Vei 2
0274 Oslo

Drammen
Nedre Storgate 37
3015 Drammen